7 راهکار ترغیب مشتری برای خرید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

7 راهکار ترغیب مشتری برای خرید که شما تلاشی برای فروش نکنید، بلکه مشتری از شما بخرد. فروش و بازاریابی، دنیای امروز ما را تحت تأثیر قرار داده‌اند و رقابت برای جلب مشتریان بی‌سابقه‌تر از هر زمان دیگری است.

در این مقاله، به بررسی 7 راهکار مؤثر برای ترغیب مشتری به خرید می‌پردازیم.

 

 

1- تجربه کاربری بهینه

تجربه کاربری یکی از عوامل اساسی در ترغیب مشتری به خرید است. سایت یا فروشگاه آنلاین شما باید برای مشتری بهینه و راحت باشد. استفاده از طراحی گرافیکی زیبا، دسترسی سریع و فرآیند خرید سریع، احساس راحتی را برای مشتری ایجاد می‌کند. این کار باعث می‌شود که مشتری راحت‌تر خرید کند. اگر تجربه کاربری بهینه و خوب نداشته باشید به شدت فروش شما کمتر می‌شود.

**نکته:** برای افزایش تجربه کاربری، از طراحی ریسپانسیو و بهینه برای تلفن همراه استفاده کنید. یعنی صفحات سایت خود را طوری طراحی کنید که یرای همه دستگاه‌ها مثل لپ‌تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت به سادگی و زیبایی طراحی شده باشد.

2- ارائه تخفیف و پیشنهاد ویژه

تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه می‌توانند برای بسیاری از مشتریان ترغیب‌کننده باشند. ارائه تخفیف‌های محدود به مدت زمان معین یا پیشنهادهای ویژه برای مشتریان وفادار، احساس ارزشمندی بیشتری را به آن‌ها القا می‌کند. این روش خیلی مهم باعث ترغیب مشتری می‌شود.
**نکته:** مشخص کنید که تخفیف‌ها محدودیت زمانی دارند تا احساس فوریت درون آن‌ها ایجاد شود. اما یادتان باشد که اینکه نباید به همه فروخت! حتما در صفحه محصول خود ذکر کنید که محصولات یا خدمات شما برای چه کسانی مناسب نیست!!

3- فیدبک مشتریان و امتیازات مثبت

استفاده از فیدبک‌ها و امتیازات مثبت مشتریان به عنوان یک ابزار ترغیبی بسیار موثر است. نظرات مثبت مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما، اعتماد به نفس مشتریان جدید را افزایش می‌دهند. همچنین تجربه استفاده از محصول نیز را از زبان مشتریان در دسترس مشتریان جدید بگذارید.

**نکته:** نظرات و امتیازات باید در صفحه محصولات یا خدمات قابل دسترس باشند.

 

 

4- بازیابی سبد خرید

اگر مشتری سبد خرید خود را در حین خرید ترک کند، با ارسال یک ایمیل یا پیغام موثر می‌توانید او را برای بازگشت و تکمیل خرید ترغیب کنید.

**نکته:** اطلاعات در مورد محصولات موجود در سبد خرید به همراه لینک مستقیم به سبد خرید در ایمیل یا پیام قرار داده شود.

 

 

5- برگزاری رویدادها و قرعه‌کشی‌ها

برگزاری رویدادها، تخفیفات و قرعه‌کشی‌ها می‌توانند توجه مشتریان را به اندازه زیادی جلب کنند. این اقدامات، علاقه‌مندی و هیجان را در مشتریان ایجاد می‌کنند.

**نکته:** از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی و جذب مشتریان به رویدادها استفاده کنید.

 

 

6- فراهم کردن گزینه‌های پرداخت متنوع

توسعه گزینه‌های پرداخت متنوع به مشتریان اطمینان می‌بخشد که آنها بر اساس تمایلات شخصی خود می‌توانند خرید کنند. قابلیت پرداخت اقساط یا استفاده از درگاه‌های مختلف، مانع از از دست دادن مشتریان احتمالی می‌شود.

**نکته:** اطمینان حاصل کنید که امنیت درگاه‌های پرداخت تضمین شده باشد.

 

 

7- برندینگ و داستان گویی

برندینگ قوی و داستان گویی احساس خوب در ارتباط با مشتری را تقویت می‌کند. اگر یادتان باشد درون گوش فرزندان همیشه داستان می‌گویند. یا حتی دور هم با خانواده و دوستان جمع می‌شویم خاطره‌های متنوعی را برای یکدیگر تعریف می‌کنیم. این ترفند داستان گویی در کسب و کار نیز می‌تواند احساسات مشتری را به وجد بیاورد و به شما علاقه‌مند شود، زیرا هرکسی که داستان بهتری تعریف می‌کند، جذاب‌تر است و برای ما دلنشنین تر!

**نکته:** با داستان‌گویی در صفحات رسمی خود مانند وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و … مشتریان خود را به خود ترغیب و در نهایت علاقه‌مند کنید تا از شما خرید کنند.  توجه کنید که داستان را به شکل واقعی تعریف کنید.

 

 

جمع بندی

هدف اصلی فروش، متقاعد کردن مشتریان برای خرید چیزیه که شما دارید. این ممکنه از طریق نشون دادن خصوصیات محصول، ارائه تخفیف، یا حتی ایجاد ارتباط حسی با مشتری (مثل ایجاد حس اعتماد) اتفاق بیوفته. با انجام دادن این راهکارهای ساده اما به شدت کاربردی، می‌توانید تاثیرگذارترین استراتژی‌ها را برای ترغیب مشتری به خرید داشته باشید و رقابت در بازار را به نفع خود تغییر دهید.

اشتراک گذاری :
Picture of امیرحسین حسینی

امیرحسین حسینی

نویسنده مقاله

در این مقاله می‌خوانید

آخرین مقالات

امیرحسین حسینی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

دیدگاه و پرسش

دیدگاه و سوال خود را برای ما بنویس بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

@ کلیه حقوق برای وبیکسا | Webixa محفوظ می باشد.